Ditt passord er resatt, sjekk e-posten din

Handlekurv

Ønsket antall billetter finnes ikke. Venligst ring oss (tlf. 815 52 010), så hjelper vi deg.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabatt {{cart.result.DiscountFormatted}},- Totalpris inkl. mva. {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Til kassen

Kundeservice

Vi er her før, under og etter reisen din!

Før du ringer, se om spørsmålet ditt er besvart nedenfor under “vanlige spørsmål og svar”.

Ticket Service kundeservice:

Bestill online eller ring

Telefon: 815 52 010
Hverdager: 9.00-17.00
E-post: info@ticketservice.no

Du finner oss på Ticket Service kundeservice:

Helén
London — denne herlige byen, full av musikaler av alle slag. Her fins det noe for alle. En reise du sent vil glemme og et reisemål du vil besøke om og om igjen. Vi hjelper deg med tips om de mest populære forestillingene akkurat nå.

Christine
Paris — Eiffeltårnet, sightseeing og kabaret og så mye mer ...! Rusle omkring og oppdag et livlig lokalt grønnsaksmarked eller en rolig liten park. Slå deg ned på en bistro, bestill en café au lait og en croissant eller bare utforsk og fråts i verdens beste kjøkken på en av byens utallige restauranter. Gjør som franskmennene, nyt livet! Vi hjelper deg å planlegge sightseeing og underholdning!

Åsa
Glem ikke våre svenske underholdningspakker! Musikaler og forestillinger av og med våre folkekjære artister, kombinert med koselige hotellnetter. Herlige nostalgitripper og mye god latter. Vi hjelper deg med tips om hvordan du bestiller en herlig helg i Stockholm og Gøteborg.

 

FAQ | Spørsmål og svar

01. Før reisen

  • Hva skjer hvis jeg har glemt eller ikke fått billettene mine før avreise?

    Hvis du ikke har mottatt billettene dine i posten eller per e-post innen forventet tid, er det svært viktig at du kontakter oss omgående.
    Telefon: 815 52 010
    Ma—fr: kl. 9—16

  • Hvordan får jeg billettene mine?

    Eksakt leveringsmåte framgår alltid på nettsiden vår samt i bekreftelsen din.

    For de fleste arrangementer (musikal, teater, dans, sightseeing etc.) får du billettene sendt til deg som en voucher per e-post. For de fleste forestillinger skal du da bytte ut denne voucheren mot originalbilletter i teaterets billettluke ca. 30 minutter før forestillingen.
    Eksakt informasjon står på voucheren din.

    Visse fotballbilletter og visse musikalbilletter samt billetter til et antall andre arrangementer (f.eks. hagemesser) sendes enten hjem til deg per post eller med DHL.

    Visse fotballbilletter skal hentes hos vår lokale agent eller på et hotell i bysentrum.

    Togpass/togbilletter, StartKit (London og Paris), travel cards og Stansted Express sendes hjem til deg i Norge.

    Hvis det ikke står noe annet om leveringsmåte for respektive arrangementer, så skjer leveringen av billettene dine (eller voucheren for disse) via e-post.

     

  • Hvordan bestiller jeg billetter?

    Du kan bestille billetter for våre arrangementer via vår nettside. Her får du informasjon om våre forskjellige arrangementer, priser, tilgjengelighet samt informasjon om våre vilkår og regler. Du er alltid velkommen til å kontakte oss per telefon for å foreta en bestilling.
    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 16
    Siden alle bestillinger er bindende, må du oppgi kredittkortopplysninger til oss når du bestiller.

  • Er billetter til teater, musikaler o.l. dyrere i helgene?

    Ofte er musikaler og teaterforestillinger dyrere i helgene enn på hverdagene. Vær oppmerksom på at man ofte kan få spesialpriser på hverdager (mandag til torsdag, og iblant også fredag), og disse prisene får man ikke på selve stedet.
    For øvrige arrangementer samt transport og sightseeing er prisene i helger og på hverdager de samme.

  • Hvordan bestiller jeg rullestol- eller handikapplass?

    De fleste teatre, fotballklubber og konsertarenaer vil selv ta imot bestillinger som gjelder rullestoler eller spesielle handikapplasser. 
    I disse tilfellene kan vi dessverre ikke hjelpe til med bestillinger, men må henvise kunden direkte til det aktuelle teateret / den aktuelle arenaen.

  • Tar dere gebyr for å bestille billetter?

    Prisene våre inkluderer et påslag, men det gjør oss ikke nødvendigvis dyrere enn hvis du bestiller gjennom andre agenter eller direkte på teateret/arenaen. Vi får ofte gode rabatter fra billettkontorene, da vi kun selger billetter til kunder bosatt i Norden og selger store volumer av billetter.
    Andre ganger koster billettene det samme som på arenaen, og i visse tilfeller er vi dyrere enn hvis du kjøper direkte på arenaen. En gang i uken oppdateres valutakursene, hvilket betyr at prisene endres fra uke til uke. Ønsker du å bestille per telefon, tar vi heller ikke noen ekstra telefonbestillingsavgift.

  • Hva skjer hvis en fotballkamp blir flyttet og jeg ikke kan gå på den nye datoen?

    Det hender at fotballkamper flyttes på kort varsel, som oftest fordi kampen skal sendes på TV eller fordi en av klubbene skal spille en annen kamp tett innpå. Vi anbefaler at du er på reisemålet både lørdag og søndag (for helgekamp) eller tirsdag og onsdag (for ukekamp). Det gis ingen refusjon hvis man ikke følger denne anbefalingen og går glipp av kampen.

    Hvis kampen flyttes til en dato eller et sted som faller helt utenfor våre ovennevnte anbefalinger, får du velge om du vil ha pengene tilbake eller gå på en annen kamp (hvis det fins tilgjengelige billetter) på samme dato. Eventuelt mellomlegg krediteres/debiteres deg hvis du velger en annen kamp.

  • Må jeg bestemme dato for turistattraksjoner, sightseeing, severdigheter etc.?

    De fleste inngangsbilletter, inklusive billetter til turistattraksjoner, er åpne — det vil si du bestemmer selv hvilken dato og hvilket klokkeslett du vil gå. Når det gjelder spesifikke sightseeingturer, f.eks. med buss og/eller med guide, må du bestemme dag og tid. Er billetten åpen, står det beskrevet under det spesifikke arrangementet. Følg bare instruksene på nettsiden ved bestilling.

  • Hvilket språk snakkes på sightseeingturene?

    Alle sightseeingturer har engelsktalende guide/sjåfør, alternativt guiding på engelsk i hodetelefoner (hvis ikke annet er oppgitt om den spesifikke sightseeingturen).

  • Er det noen aldersgrense for musikaler/teaterforestillinger?

    Generelt får barn under 5 år ikke komme inn på teatrene. Kontakt oss for informasjon om spesifikk forestilling hvis du har yngre barn enn dette.

    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 16

    info@ticketservice.no

  • Når får jeg billettene? / Rekker jeg å få billettene innen jeg reiser?

    Hvor lang tid det tar fra bestillingen er gjort til du får billettene, varierer avhengig av om det er en fysisk billett som skal sendes hjem til deg eller om det er en e-billett som kan e-postes. For fysiske billetter (f.eks. Travel Cards / Oyster Cards, Start Kit for London og Paris) er den siste dagen for bestilling 1 uke før avreise og for e-billetter er det 3 dager før den skal brukes (i visse perioder med helgedager kan forkjøpstiden forlenges midlertidig).
    Får du igjennom bestillingen på nettsiden vår, kan du regne med å få billettene i tide. Hvis ikke, kommer det opp en beskjed om at det er for sent å bestille.
    For visse arrangementer (f.eks. visse fotballkamper, hagemesser, Military Tattoo) sendes billettene til deg fysisk innen ca. 10 dager til 3 uker før arrangementet.

    Eksakt informasjon om de enkelte produktene finner du på nettsiden i beskrivelsen av produktet.

  • Hvorfor kan jeg ikke velge plasser? Får vi sitte sammen?

    Billettfordelingen skjer mellom teatret/arenaen/stadionet og de lokale agentene som vi samarbeider med.
    Når du bestiller hos oss, bestiller du en seksjon / et felt, og eksakt plassering innen denne/dette bestemmes så av teatret/arenaen/stadionet og vår lokale agent. Våre agenter gjør sitt ytterste for at man skal få best mulige plasser innen den priskategorien man har valgt.

    På musikaler/show skal man alltid få sitte sammen, men er man 4 personer eller flere, er det en viss risiko for at følget deles opp, f.eks. 2+2, 2+3, 3+3, osv. Dog skal ingen måtte sitte alene.

    For sitteplasser på fotballkamper gjelder forskjellige regler, avhengig av hvilket land kampen spilles i.

    England: Man får alltid sitte sammen, men er man flere enn 4, er det en viss risiko for at følget deles opp, f.eks. 2+2, 2+3, 3+3, osv. Dog skal ingen måtte sitte alene.

    Spania: I ytterst sjeldne tilfeller kan dere tildeles enkeltplasser ved A- og B-kamper (sesong 13/14: Valencia, Real Madrid, Malaga, Atletico Madrid, Espanyol, Sevilla, Real Betis, Athletic Bilbao, Real Sociedad, Valladolid, Getafe og Levante), samt Champions League-kamper. Dette skjer dog svært sjelden.
    Kjøper dere Gold- eller Silver-billetter, er det aldri enkeltplasser.
    På øvrige kamper (ikke A og B og Champions League) i Spania får man alltid sitte sammen, men er man flere enn 4, er det en viss risiko for at følget deles opp, f.eks. 2+2, 2+3, 3+3, osv. Dog skal ingen måtte sitte alene.

    Italia: Man får alltid sitte sammen, men er man flere enn 4, er det en viss risiko for at følget deles opp, f.eks. 2+2, 2+3, 3+3, osv. Dog skal ingen måtte sitte alene.

    Frankrike: Man får alltid sitte sammen, men er man flere enn 4, er det en viss risiko for at følget deles opp, f.eks. 2+2, 2+3, 3+3, osv. Dog skal ingen måtte sitte alene.

  • Hva betyr ”på forespørsel”?

    Billetter på forespørsel betyr at vi ikke kan bekrefte dem direkte, men må foreta en bestilling til vår leverandør for dette arrangementet!

    Når du har gjennomført bestillingen din, sendes den til vår leverandør, og så snart vi har fått svar, kommer vi tilbake til deg. Vi får svar innen 1—3 arbeidsdager, og hvis det fins billetter til arrangementet du har bestilt, debiteres kortet ditt og voucheren for billettene dine sendes per e-post til deg eller du får beskjed via e-post. En forespørsel er alltid bindende. Hvis billettene er tilgjengelige, blir de automatisk bestilt.
    Når billettene er blitt bekreftet av leverandøren, kan de ikke endres eller avbestilles.

  • Hvordan vet jeg eksakt spilledag for en fotballkamp?

    Den eksakte spilledagen bestemmes av klubbene og ofte i samarbeid med de TV-selskapene som sender kampene. Den spilledagen som vises på vår nettside, kan derfor bli endret.

    Generelt gjelder:

    England:

    Som regel fastsettes kampens spilledato først ca. 1 måned før den skal spilles.

    • Helgekamp: Spilles lørdag eller søndag, med starttid fra kl. 11.00 til kl. 17.30.
    • Ukekamp: Spilles som regel tirsdag eller onsdag, men kan i få tilfeller flyttes til mandag eller torsdag. Starttiden er vanligvis kl. 19.45 eller 20.00 (kan spilles dagtid ved f.eks. jul og påske).

    Vi anbefaler at du alltid dobbeltsjekker kampdag og -klokkeslett på www.premierleague.com eller klubbens egen hjemmeside en uke før avreise.

     

    Spania:

    Eksakt spilledag og -klokkeslett offentliggjøres av det spanske fotballforbundet ca. 2 uker før kampdag. Som regel spilles en helgekamp enten lørdag eller søndag og en ukekamp spilles enten tirsdag eller onsdag, men iblant også på torsdagen, med starttid fra kl. 12.00 til kl. 23.00. Bemerk at dette er retningslinjer, klubbene bestemmer helt hvilke dager/tidspunkt kampene legges til, dvs. en kamp kan også endres fra helg til ukedag.

    Vi anbefaler at du alltid dobbeltsjekker kampdag og -tidspunkt på klubbens nettside ca. en uke før avreise.

    Italia:

    Eksakt spilledag og -klokkeslett offentliggjøres av det italienske fotballforbundet (FIGC). I september offentliggjøres kampdager og -tidspunkt for høstsesongen (t.o.m. slutten av desembers kamper). For vårsesongen offentliggjøres kampdager og -tidspunkt ca. 1—1,5 md i forveien.

    • Helgekamp: Spilles lørdag eller søndag, med starttid fra kl. 12.30 til kl. 20.45.
    • Ukekamp: Spilles som regel tirsdag eller onsdag, men kan flyttes til torsdag. Starttid kl. 20.45.

    Vi anbefaler at du alltid dobbeltsjekker kampdager og -tidspunkt på klubbens nettside ca. en uke før avreise.

    Frankrike:

    Eksakt spilledag og -klokkeslett offentliggjøres av klubbene 2–3 uker før kampdag. Som regel spilles en Ligue 1-kamp på en lørdag eller søndag, med starttid fra kl. 14.00 til kl. 21.00. I visse få tilfeller kan kampen flyttes til fredag kveld.

    Vi anbefaler at du alltid dobbeltsjekker kampdager og -tidspunkt på klubbens nettside ca. en uke før avreise.

  • Kan jeg legge til flere netter på en hotellpakke?

    Ja. Vi kan hjelpe deg med å bestille ekstra netter.
    Pris per natt varierer, avhengig av hvilket hotell som inngår i pakken. Ring oss — vi hjelper deg gjerne! Det går også fint å e-poste oss en forespørsel om ekstra netter,

    til: info@ticketservice.no                        

    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 16

  • Inngår frokost i hotellpakken min?

    Ja. Frokost inngår i alle hotellpakker.

  • Kan jeg bestille ekstra rom uten billetter til en hotellpakke?

    Ja. Vi kan hjelpe deg å bestille ekstra rom i kombinasjon med en hotellpakke.
    Pris per natt varierer, avhengig av hvilket hotell som inngår i pakken. Ring oss — vi hjelper deg gjerne! Det går også fint å e-poste oss en forespørsel om ekstra netter, til:

    info@ticketservice.no            
    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 16

  • Hvilket beløp skal jeg velge på mitt Oyster Card i London?

    Du kjøper ditt Oyster Card forhåndsladet med et valgt beløp.

    Det vanligste er at man som turist reiser innen sone 1—2.
    (Se karta över Londonstunnelbana här)

    Innen sone 1—2 koster hver reise £ 2,70.
    Holder du deg innen sone 1—2, kan du maksimalt bli debitert £ 8,40 per dag. Når du har nådd opp til dette beløpet, reiser du gratis resten av den dagen.
    Som tommelfingerregel kan du derfor tenke etter følgende mal:

    Antall dager x maksdebiteringen per dag (£ 8,40) = Beløp jeg trenger på mitt Oyster Card.

    Skal du reise utenfor sone 1—2, finner du pris per reise og maksdebitering under transport / Oyster Card på nettsiden.

  • Kan jeg få tilbake ubrukte penger på mitt Oyster Card?

    Har du penger igjen på kortet når du skal forlate London, kan du få tilbake opptil £ 5 av gjenværende reisebeløp ved å levere inn kortet i en billettluke på en t-banestasjon. Du får da maks £ 5 tilbake (kortkostnaden på £ 3 refunderes ikke).
    Har du mer enn £5 igjen på kortet, kan du få tilbake dette beløpet ved å fylle ut en blankett og sende inn kortet ditt sammen med blanketten til transport of London i England. Blanketten og mer nøyaktig informasjon får du i billettluken på en t-banestasjon.

    OBS! Slik innlevering, eventuelt henting av nevnte blankett, må du selv gjøre i London. Vi kan ikke hjelpe til med dette!

  • Jeg ser bare ett navnefelt på skjermen. Hvor skriver jeg navnene til de andre i mitt reisefølge?

    Hvis vi bare viser én rubrikk for navn under bestillingsprosessen, så trenger vi bare ett navn. Behøver vi flere navn, vil flere felter vises.

  • Kan jeg annullere billettene mine / bestillingen min?

    Nei. Bestillingen er bindende når bestilleren har godkjent kjøpet via nettsiden. Pris og plasstilgang kan kun garanteres når betaling er mottatt og Ticket Service har mottatt bekreftelse fra vår leverandør.
    I forbindelse med kjøp via nettsiden aksepterer bestilleren samtidig kjøpsvilkårene til Ticket Service.
     

  • Kan jeg endre min bestilling?

    Nei. Billetter kjøpt hos Ticket Service kan verken avbestilles eller ombestilles.

  • Kan jeg bestemme eksakt dag og tid for DHL-leveringen min?

    Nei. Oppgi den adressen der du befinner deg dagtid på hverdager (leveringen skjer som regel mellom kl. 9 og 17). Vi sender deg en e-post som gjør deg i stand til å følge forsendelsen din så snart den er på vei. I denne e-posten sender vi forsendelsesnummeret ditt hos DHL samt kontaktopplysninger til DHL. Dermed kan du selv kontakte DHL og avtale en tid for levering.
    Vi i Ticket Service har ingen mulighet til å bestemme eksakt leveringstid.

  • Kan DHL levere pakken min i postkassen min hvis jeg ikke er hjemme?

    I praksis nei, eller svært sjelden. Vær oppmerksom på at noen på mottakeradressen må kvittere ut ekspressforsendelsen (det behøver ikke være personen som har bestilt). Oppgi den adressen hvor du befinner deg dagtid på hverdager (leveringen skjer som regel mellom kl. 9 og 17). DHL får av sikkerhetsgrunner ikke levere pakken i postkassen; den må overleveres til en person som signerer for pakken.

  • Jeg vil bestille togpass for bruk i England/Storbritannia. Behøver jeg bestemme eksakt avgang? Kan jeg bestille plassbillett?

    Togpassene gjelder for alle avganger med alle togselskap (ikke t-bane i London). Du bestiller ikke en spesifikk avgang, du går ganske enkelt på det toget som passer deg.
    Man kan ikke bestille plassbillett for disse passene; de gjelder for ledige plasser om bord i toget (ikke første klasse).
    Ønsker du å bestille plassbillett i tillegg, må dette gjøres på plass i England/Storbritannia.

  • Hvilken type billett/togpass skal jeg velge hvis jeg vill gå fra en flyplass i Parisområdet?

    Hos oss kan du kjøpe ditt Paris Visite-kort – en smart og rimelig måte å ta seg fram i Paris på. Gjelder på bl.a. Metro, RER-tog, Orlyval, Roissy-buss og RATP-buss.
    Kortet er gyldig i 3 eller 5 kalenderdager og aktiveres når du tar det i bruk.

    Ønsker du at kortet skal gjelde til og fra flyplassene i Paris, skal du velge det kortet som er gyldig i sone 1—5. Her inngår f.eks. flyplassene Charles de Gaulle og Orly, Chateau de Versailles samt Disneyland Resort Paris. I kortet for sone 1—3 inngår f.eks. Paris Saint-Germains arena Parc des Princes.

    Kart over metroen i Paris.

02. På reisen

  • Hva gjør jeg hvis jeg lurer på noe vedr. billettene mine når jeg er på destinasjonen?

    Du kan alltid kontakte vår lokale agent. Dette gjelder alle teater-, musikal- og sportsbilletter.
    Adresse og kontaktopplysninger/åpningstider står på voucheren vi har sendt per e-post.

    Har du bestilt fotballbilletter som sendes per post eller med DHL, vil du finne kontaktopplysningene til agenten vår i bilaget som følger med.

    Du er selvsagt også velkommen til å kontakte oss via e-post eller telefon.
    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 17
    info@ticketservice.no

  • Hvor lenge før forestillingen trenger jeg å komme til teateret for å hente ut billettene mine?

    Det holder at du er på teateret ca. 30 minutter før forestillingen. Du tar da med deg din utskrevne voucher til teaterets billettluke og bytter den mot billettene dine til forestillingen. Det holder altså at du gjør dette i forbindelse med at du/dere skal se forestillingen.

  • Må jeg ha voucheren min utskrevet på papir, eller holder det at jeg viser den fram på mobiltelefonen?

    Du må ha voucheren utskrevet på papir for å få ut billettene dine på teateret eller bruke den som billett/adgangstegn på sightseeingturer/turistattraksjoner. Agentene på stedet aksepterer ikke at du kun viser fram mobiltelefonen.

    Hvis du har glemt den utskrevne voucheren din hjemme eller ikke hatt mulighet til å skrive den ut før reisen, er du velkommen til å kontakte oss om dette og oppgi e-postadressen til hotellet ditt, så mailer vi gjerne voucheren til hotellet, som så kan hjelpe deg å skrive den ut.

    info@ticketservice.no            
    Telefon: 815 52 010
    Mån – Fre: kl. 9 – 17

03. Etter reisen

  • Hvordan går jeg fram ved en eventuell reklamasjon?

    En ventuell reklamasjon må være oss i hende innen 30 dager etter det aktuelle arrangementets dato for at vi skal kunne behandle den. Vi tar kun imot skriftlige reklamasjoner, enten per post eller e-post.

Annen kontaktinformasjon

Hovedkvarter

Box Office - Resia Travel Group
Resia AB
Box 1114, Kruthusgatan 17
405 23 Göteborg, Sweden

Telefon +46 (0)8 50 57 87 00

Om Ticket Service
Om Resia travel group

Bestyrelsen

Resia
Västra Götalands Kommun /Göteborg
Organisationsnummer: 556164-4260
VAT reg nummer: SE556164426001

Skandinavia

Sales Manager Ticket Service
Cecilia Brissman
cecilia.brissman@resia.com

Adm. Direktør Resia Travel Group
Eva Moen
eva.moen@resia.se