Ditt passord er resatt, sjekk e-posten din

Handlekurv

Ønsket antall billetter er ikke tilgjengelig. Vennligst forsøk med annen dato eller annet tidspunkt.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabatt {{cart.result.DiscountFormatted}},- Totalpris inkl. mva. {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Gå til kassen

Kundeservice

Vi er her før, under og etter reisen din!

Før du ringer, se om spørsmålet ditt er besvart nedenfor under “spørsmål og svar”.

Ticket Service kundeservice:

Bestill online eller ring:

Telefon: 815 52 010
Helgefri mandag til fredag kl. 9.00–17.00
E-post: info@ticketservice.no

Du finner oss på Ticket Service kundeservice:

Josefine
London — denne herlige byen, full av musikaler av alle slag. Her fins det noe for alle. En reise du sent vil glemme og et reisemål du vil besøke om og om igjen. Vi hjelper deg med tips om de mest populære forestillingene akkurat nå.

Christine
Paris — Eiffeltårnet, sightseeing og kabaret og så mye mer ...! Rusle omkring og oppdag et livlig lokalt grønnsaksmarked eller en rolig liten park. Slå deg ned på en bistro, bestill en café au lait og en croissant eller bare utforsk og fråts i verdens beste kjøkken på en av byens utallige restauranter. Gjør som franskmennene, nyt livet! Vi hjelper deg å planlegge sightseeing og underholdning!

Marie
Glem ikke våre svenske underholdningspakker! Musikaler og forestillinger av og med våre folkekjære artister, kombinert med koselige hotellnetter. Herlige nostalgitripper og mye god latter. Vi hjelper deg med tips om hvordan du bestiller en herlig helg i Stockholm og Gøteborg.

 

FAQ | Spørsmål og svar

01. Før reisen

  • Hvordan bestiller jeg billetter?

    Du bestiller enklest billetter til de arrangementene vi formidler på nettsiden vår. Her får du informasjon om hvilke arrangementer og billetter vi tilbyr, se priser og tilgjengelighet samt informasjon om våre vilkår og regler.

    Du er alltid velkommen til å kontakte oss per telefon for å gjøre en bestilling. Da alle bestillinger er bindende, må du oppgi bankkortinfo til oss når du foretar bestillingen.

  • Hvordan får jeg billettene mine?

    For de aller fleste arrangementer du bestiller gjennom oss, sendes billettene (eller en voucher for disse) til deg per e-post, vedlagt i en e-post kalt “Billetter for dine bestilte arrangementer”. Disse e-billettene eller denne voucheren må du skrive ut og ta med på reisen. Eksakt informasjon om hvordan du går fram, kan du lese på e-billettene / voucheren for billettene dine (har du f.eks. bestilt en musikal, skal voucheren byttes i originalbilletter på teateret).
    Hvis billettene sendes deg på en annen måte enn per e-post, vil dette framgå tydelig når du velger billett til ønsket arrangement. Hvis billettene for eksempel sendes deg per brev, hvis det er hotellevering etc.

  • Når får jeg billettene? / Rekker jeg å få billettene innen jeg reiser?

    Hvis det mulig å bestille en bestemt arrangementsdato eller velge en bestemt dato for f.eks. en transfer, vil vi kunne levere disse billettene til deg (uavhengig av leveringsmåte).

    Hvor lang tid det tar fra du har foretatt bestillingen din til du mottar billettene, avhenger av om det er billetter som sendes per brev eller om billettene/voucheren for billettene dine sendes deg per e-post til deg, eller om det er et arrangement der arrangøren trykker opp billettene kort tid før arrangementsdatoen (f.eks. Edinburgh Military Tattoo, Chelsea Flower Show, Formel 1 …).

    Om leveringsmåten er “per brev” eller “E-ticket”, står dette påført den respektive billetten når du foretar bestillingen din. Hvis ikke, sendes billettene deg per e-post i form av en vedlagt voucher.

    • Sendes billettene per brev og er et Oyster Card, et Travelcard eller Paris Visite-kort, sendes de deg i løpet av kort tid fra vårt kontor. Øvrige billetter som sendes per brev, kommer til deg cirka en uke før arrangementsdatoen. Du får alltid beskjed fra oss per e-post når billettene er på vei til deg.
    • En "E-ticket" sendes deg per e-post som regel 2—3 dager før arrangementsdatoen.
    • Hvis det på den billetten du velger, verken står “per brev” eller “E-ticket”, sendes billettene deg per e-post som en vedlagt voucher. Hvis noe annet oppgis i din bekreftelses-e-post, får du e-posten med voucheren innen 1—3 dager.
  • Hvis du savner billettforsendelsen din

    Billetter som sendes per brev: Har du fått en e-post av oss med melding om at billettene nå er på vei til deg og likevel ikke mottatt dem innen 2—3 arbeidsdager, vennligst kontakt oss.
    Billetter som sendes per e-post: Sjekk i din ”Uønsket”- eller “Spam”-boks i e-posten din — en e-post med vedlagte dokumenter kan iblant havne her, eventuelt i boksen for søppel-e-post. Finner du ikke e-posten der og det er like før avreisen, vennligst kontakt oss.

  • Er billetter til musikal og skuespill dyrere i helgene?

    Ofte er billettene til musikaler og skuespill dyrere i helger samt i ferier. Vær oppmerksom på at man ofte kan få spesialpriser via oss på mandag til torsdag, til forestillinger også på fredager og lørdager på matinéforestillingen. Disse prisene får du kun hvis du forhåndsbestiller.
    For øvrige arrangementer samt transport og sightseeing er prisen i helger og på hverdager de samme. Prisen for billetter til en fotballkamp varierer fra kamp til kamp, avhengig av hvilke lag som møtes.

  • Hvordan bestiller jeg rullestol- eller handikapplass?

    De fleste teatre, fotballklubber og arenaer vil selv ta imot bestillinger som gjelder rullestoler eller spesielle handikapplasser.
    I disse tilfellene kan vi dessverre ikke hjelpe til med bestillinger, men må henvise direkte til respektive teater/arena.

  • Er det noen aldersgrense på musikal/skuespill?

    Generelt får barn under 5 år ikke slippe inn i teatrene.

    Kontakt oss for informasjon om spesifikk forestilling hvis dere har barn under 5 år.

  • Er det noen aldersgrense på forestillinger/turistattraksjoner?

    Barn under 16 år får generelt aldri slippe inn på en severdighet, turistattraksjon, sportsbegivenhet eller teaterforestilling uten følge av en voksen over 18 år. Kjøp av barnebillett bør derfor alltid også innebære kjøp av voksenbillett.
    Alder for barnepris varierer for hvert arrangement, se side for ønsket arrangement. Vises det ingen barnepris, tilbys ikke dette, og det er da samme pris for alle.

    Generelt får barn under 5 år ikke slippe inn på teatrene. Kontakt oss for informasjon om spesifikk forestilling hvis dere har barn under 5 år.

  • Tar dere et gebyr for å bestille billetter?

    Alle våre billettpriser inkluderer en godtgjørelse, men det gjør ikke nødvendigvis våre billettpriser høyere enn prisene for samme billett hos andre forhandlere eller direkte hos teateret/arenaen. Vi får ofte gode rabatter fra våre leverandører, siden vi kun selger billetter til kunder bosatt i Norden og dessuten selger store volumer av billetter.
    Andre ganger koster billettene det samme som hos arenaen, og i visse tilfeller koster billettene mer enn hvis du kjøper direkte på arenaen.

    Priser for fotballbilletter: Den prisen som er trykket på fotballbillettene er den prisen som gjelder for medlemmer av klubben, det vil si medlemmer som har billett til hver hjemmekamp i hele sesongen. Det gjør at prisen utskrevet på billetten er lavere enn vår innkjøpspris for disse billettene. Før hver fotballsesong reserverer vi billetter til hver kamp for den kommende sesongen, og da til en pris som er vesentlig høyere enn trykket billettpris. Prisen du betaler til Ticket Service, inkluderer vårt bestillingsgebyr samt det gebyret vår offisielle agent tar for å formidle billettene.

    Tre ganger i uken oppdateres valutakursene, hvilket betyr at prisene da kan endres.
    Ønsker dere å bestille billetter per telefon, krever vi ikke noe tillegg for det.

  • Hvordan vet jeg eksakt spilledag for en fotballkamp?

    Den eksakte spilledagen bestemmes av klubbene og da ofte i samråd med de store tv-selskapene som sender kampene. Bemerk på at kampdato fastsettes relativt kort før kampen — den datoen som angis er midlertidig, og vi ber deg holde deg oppdatert om fastsatt kampdag og -tid på lagets hjemmeside. Hvilke ukedager som er aktuelle spilledager, varierer med land og liga samt om det f.eks. er en cupkamp eller en Champions League-kamp. Hva som gjelder for akkurat den kampen du er interessert i, kan du lese om i våre fotballvilkår.

  • Må jeg bestemme dato for sightseeingturer og turistattraksjoner?

    Bestiller du en guidet tur, skal en spesifikk dato og tid velges samtidig som du bestiller. Bestiller du billetter til en turistattraksjon, er billetten som regel gyldig for inngang på valgfri dato, innenfor en viss periode. Når du melder inn ønsket tidspunkt for en tur/turistattraksjon, står det tydelig hva som gjelder for akkurat den du er interessert i å bestille billetter til.

  • Hvilket språk snakkes på sightseeingturene?

    Hvis ikke noe annet oppgis, skjer all guiding på engelsk.

  • Hvorfor kan jeg ikke velge plasser? Får vi sitte sammen?

    Plassfordelingen skjer i samarbeid mellom teateret/arenaen og de lokale agentene vi samarbeider med. Du bestiller billetter i ønsket priskategori, og vår agent håndplukker og plasserer dere på de beste plassene som er tilgjengelige innen denne priskategorien på bestillingstidspunktet.

    Musikal/teater: Vanligvis blir hele følget tildelt plasser sammen. I sjeldne tilfeller kan dere bli splittet, f.eks. 2 + 3 eller 3 + 3.

    Fotball: Vanligvis blir hele følget tildelt plasser sammen. I sjeldne tilfeller kan dere bli splittet, f.eks. 2 + 3 eller 3 + 3, og i ekstremt sjeldne tilfeller kan dere bli tildelt enkeltplasser. Forskjellige klubber har forskjellige vilkår for plasseringen / tildelingen av billetter, så for eksakt informasjon om hva som gjelder akkurat det laget / den ligaen du ønsker å bestille billetter til, vennligst les i våre fotballvilkår.

  • Hva betyr “Kjøp på billettforespørsel”?

    Billetter på forespørsel betyr at vi ikke kan bekrefte billettkjøpet for deg omgående, men sender en bestilling til vår leverandør. Vi får beskjed innen 1—3 arbeidsdager, og dersom det fins billetter til ditt bestilte arrangement, debiteres kortet ditt og vi informerer deg per e-post. En forespørsel er alltid bindende. Den kan ikke endres eller annulleres.

  • Kan jeg legge til flere netter til en hotellpakke?

    Ja, vi kan hjelpe deg å bestille på flere netter.
    Ring oss gjerne, så hjelper vi deg.

  • Kan jeg bestille kun hotellrom i tillegg til hotell- og fotballpakke?

    Ja, er det noen i følget som ikke vil se fotballkampen, men kun bestille et hotellrom / ha del i et hotellrom, kan vi hjelpe dere med det. Vennligst kontakt oss for prisforespørsel.

  • Inngår frokost i hotellpakken min?

    Hvis ikke noe annet er oppgitt, inngår frokosten i våre hotellpakker.

  • Hvilket verdi skal jeg velge på mitt Visitor Oyster Card i London?

    Du kjøper ditt Visitor Oyster Card ladet med et valgt beløp å reise for. Kun én person kan reise på et Visitor Oyster Card, dere må med andre ord kjøpe et kort per person. Det vanligste er at man som besøkende i London reiser innen sone 1—2.
    Kart over T-banenettet i London.
    Kart over bussnettet i London.

    Priser for reise med T-bane, London Overground og DLR under Off Peak / Peak (sammenliknet med å kjøpe billett kontant i London):
    Sone 1—2: £ 2.40 / £ 2.90 (kontantpris £ 4.90). Maksdebitering per dag: £ 6.80
    (Den beste shoppingen, de fleste hoteller, severdigheter, teatre og togstasjoner, samt O2 Arena og Arsenals, Charltons, Chelseas, Fulhams, Millwalls og Queens Park Rangers’ arena.)
    Sone 1—3: £ 2.80 / £ 3.30 (kontantpris £ 4.90). Maksdebitering per dag: £ 8
    (Brentfords og Tottenhams arena, samt messen ExCel.)
    Sone 1—4: £ 2.80 / £ 3.90 (kontantpris £ 5.90). Maksdebitering per dag: £ 9.80
    (Crystal Palace’s arena, Wembley Stadium og Richmond.)
    Sone 1—5: £ 3.10 / £ 4.70 (kontantpris £ 5.90). Maksdebitering per dag: £ 11.60
    (Twickenham Stadium)
    Sone 1—6: £ 3.10 / £ 5.10 (kontantpris £ 6). Maksdebitering per dag: £ 12.50
    (Heathrow Airport)
    Peak (rushtid): Mandag til fredag fra kl. 06:30 til 09:30, samt kl. 16:00 til 19:00.
    Off Peak (utenom rushtid): Øvrige tider og dager, samt helgedager.

    Pris for reise med buss: En enkel reise med buss koster £ 1.50. Reiser du kun med buss én dag, kan du på det meste debiteres £ 4.50.

  • Hvorfor må jeg velge en startdato på mitt Visitor Oyster Card? / Hvor tett opptil kan jeg bestille?

    Et Visitor Oyster Card er ikke datert, det aktiveres når du tar det i bruk i London. Vi etterspør avreisedatoen din for at vi skal kunne vise et korrekt resultat for de Visitor Oyster Cards som er tilgjengelige for å sende deg før avreisen din, samt for å sikre at kortene rekker fram til deg før du reiser (kortene sendes deg per brev fra vårt hovedkontor i Sverige).

    Den første valgbare datoen i kalenderen viser hvor snarlig avreise du kan ha for at kortene skal rekke å nå hjem til deg.

  • Kan jeg få tilbake ubenyttede penger på mitt Visitor Oyster Card?

    Har du penger igjen på kortet når du skal forlate London, kan du få tilbake opptil £ 5 av gjenstående reisebeløp ved å levere inn kortet ditt i en billettluke på en T-banestasjon. På denne måten kan du altså på det meste få tilbake £ 5; prisen for selve kortet (også £ 5) refunderes ikke.

    Har du mer enn £ 5 igjen på kortet, kan du få tilbake beløpet ved å fylle ut en kravblankett og sende inn kortet med blanketten til nærmere oppgitt adresse i England. Både blanketten og mer utfyllende informasjon får du i T-banens billettluke.

    Du kan også bruke ditt Visitor Oyster Card på din neste reise til London, eller overlate det til en annen som skal dit (kortet er ikke personlig).

    OBS! Alt som gjelder ovenstående kortrefusjon, må du gjøre i London. Vi kan ikke hjelpe til med dett!

  • Hvilken Paris Visite-billett skal jeg velge hvis jeg vil reise fra flyplassen?

    I kortet for sone 1—5 inngår f.eks. flyplassene Charles de Gaulle og Orly, samt Chateau de Versailles og Disneyland Resort Paris.
    I kortet for sone 1—3 inngår f.eks. Paris Saint-Germains arena, Parc des Princes. Et Paris Visite-kort gjelder på bl.a. T-banen (metro), RER-tog, Orlyval, Orlybus og Roissybus. Kortet er gyldig i 3 eller 5 kalenderdager og aktiveres den dagen du begynner å bruke det.
    Kart over T-banenettet i Paris.

  • Jeg finner bare ett navnefelt for bestiller/reisende. Hvor fyller jeg inn øvrige reisende?

    For de fleste arrangementer kreves det kun navn på én person, den personen hvis navn billettene skal være bestilt i. For hotellpakker, visse sightseeingturer og visse fotballkamper behøver vi navn på samtlige reisende. På kassesiden etterspør vi navnene på det antall personer som trengs for akkurat ditt bestilte arrangement.

  • Kan jeg avbestille mine billetter / annullere min bestilling?

    Nei. Bestillingen er bindende når bestilleren har godkjent kjøpet på vår nettside eller via telefon eller e-post.
    I forbindelse med kjøp aksepterer bestilleren samtidig Ticket Service’s kjøpsvilkår.

  • Kan jeg endre bestillingen min?

    Nei. Billetter kjøpt hos Ticket Service kan verken ombestilles, endres eller avbestilles.

  • Togpass i England/Storbritannia: Trenger jeg å bestemme eksakt avgang? Kan jag bestille plassbillett?

    Togpassene gjelder for alle avganger, med alle togselskaper (ikke T-banen i London). Du trenger ikke melde deg på en spesifikk avgang; du går bare om bord på det toget som passer deg.

    Kart over jernbanenettverket i Storbritannia.

    Man kan ikke bestille plassbilletter med disse togpassene — du setter deg på en ledig plass på andre klasse. Ønsker du å bestille plassbillett, kan dette gjøres lokalt i England/Storbritannia.

  • Kan jeg bestemme eksakt dag og tidspunkt for min DHL-levering?

    Nei. Oppgi den adressen du befinner deg på om dagen på hverdager (leveringen skjer som oftest kl. 9—17). Vi sender deg en e-post som gjør at du kan følge forsendelsen din så snart den har forlatt vårt kontor. I den e-posten står forsendelsesnummeret ditt og kontaktopplysninger til DHL. Du kan da selv kontakte DHL for å avtale en tid for levering (vi har ingen mulighet til å påvirke eksakt leveringstid).

  • Kan DHL levere pakken min i postkassen min hvis jeg ikke er hjemme?

    DHL får av sikkerhetsårsaker ikke levere pakken i postkassen din — den må overleveres til en person som signerer for den.
    Noen på mottakeradressen må kvittere for forsendelsen — den personen trenger ikke være bestilleren av billettene.

02. På reisen

  • Hva gjør jeg hvis jeg lurer på noe vedr. billettene mine når jeg er på destinasjonen?

    Du kan alltid kontakte vår lokale agent. Dette gjelder alle teater-, musikal- og sportsbilletter.
    Adresse og kontaktopplysninger/åpningstider står på voucheren vi har sendt per e-post.

    Har du bestilt fotballbilletter som sendes per post eller med DHL, vil du finne kontaktopplysningene til agenten vår i bilaget som følger med.

    Du er selvsagt også velkommen til å kontakte oss via e-post eller telefon.
     

  • Hvor lenge før forestillingen trenger jeg å komme til teateret for å hente ut billettene mine?

    Det holder at du er på teateret ca. 30 minutter før forestillingen. Du tar da med deg din utskrevne voucher til teaterets billettluke og bytter den mot billettene dine til forestillingen. Det holder altså at du gjør dette i forbindelse med at du/dere skal se forestillingen.

  • Må jeg ha voucheren min utskrevet på papir, eller holder det at jeg viser den fram på mobiltelefonen?

    Du må ha voucheren utskrevet på papir for å få ut billettene dine på teateret eller bruke den som billett/adgangstegn på sightseeingturer/turistattraksjoner. Agentene på stedet aksepterer ikke at du kun viser fram mobiltelefonen.

    Hvis du har glemt den utskrevne voucheren din hjemme eller ikke hatt mulighet til å skrive den ut før reisen, er du velkommen til å kontakte oss om dette og oppgi e-postadressen til hotellet ditt, så mailer vi gjerne voucheren til hotellet, som så kan hjelpe deg å skrive den ut.

     

03. Etter reisen

  • Hvordan går jeg fram ved en eventuell reklamasjon?

    En ventuell reklamasjon må være oss i hende innen 30 dager etter det aktuelle arrangementets dato for at vi skal kunne behandle den. Vi tar kun imot skriftlige reklamasjoner, enten per post eller e-post.

Annen kontaktinformasjon

Hovedkvarter

Box Office - Resia Travel Group
Resia AB
Box 1114, Kruthusgatan 17
405 23 Göteborg, Sweden

Telefon +46 (0)8 50 57 87 00

Om Ticket Service
Om Resia travel group

Bestyrelsen

Resia
Västra Götalands Kommun /Göteborg
Organisationsnummer: 556164-4260
VAT reg nummer: SE556164426001

Skandinavia

Sales Manager Ticket Service
Cecilia Brissman
cecilia.brissman@resia.com

Adm. Direktør Resia Travel Group
Eva Moen
eva.moen@resia.se