Ditt passord er resatt, sjekk e-posten din

Handlekurv

Ønsket antall billetter er ikke tilgjengelig. Vennligst forsøk med annen dato eller annet tidspunkt.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabatt {{cart.result.DiscountFormatted}},- Totalpris inkl. mva. {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Til kassen

Bestillingsvilkår

Ticket Service startet i 1980 og selger internasjonale eventbiletter til norske kunder. Ticket Service eies av Resia Travel Group/Resia AS, har stilt reisegaranti og er medlem i Reisegarantifondet.

Bindende avtale

Ticket Service følger pakkereiseloven og benytter NHO Reiselivs vilkår for pakkereiser.

1.1 Avtalen er bindende når bestilleren har godkjent kjøpet via hjemmesiden. Pris og plasstilgang kan kun garanteres når betaling er mottatt og Ticket Service har mottatt bekreftelse fra vår leverandør. Ved kjøp via hjemmesiden aksepterer bestilleren samtidig Ticket Service's kjøpsvilkår.

1.2 For å kunne inngå avtale med Ticket Service må du ha fylt18 år. Flere av våre leverandører krever at mindreårige reiser i selskap med en myndig person.

1.3 Hver bekreftet bestilling hos Ticket Service betraktes som endelig, bestillingen er med andre ord ikke endrings- eller refunderbar.

1.4 Ticket Service forbeholder seg retten å annullere bestillingen hvis hele eller deler av bestillingen ikke kan bekreftes av vår leverandør.

1.5 Angrerett gjelder ikke etter Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (“Angrerettloven”).

1.6 Ved kjøp av pakkeprodukter som inkluderer hotell, foreligger særskilte vilkår utover våre normale vilkår. Se punkt 10 – “Særskilte vilkår ved kjøp av pakkeprodukter som inkluderer hotell”.

 

Bestilling og betaling

2.1 Vi aksepterer VISA, Mastercard og Eurocard. Vær oppmerksom på at kredittkortet kun kan være tilknyttet en norsk bank. Ticket Service aksepterer ikke Visa Elektron eller Maestro-kort som betalingsmåte.

2.2 På betalingstidspunktet debiterer Ticket Service beløpet for samtlige allerede bekreftede arrangementer og tjenester i bestillingen din. Eventuelle arrangementer som er på forespørsel der Ticket Service avventer bekreftelse fra leverandør, debiteres først når disse arrangementene bekreftes. Dette tar normalt 1–3 arbeidsdager.

2.3 I samtlige priser inngår avgift til Ticket Service's lokale agent samt Ticket Service's bestillingsavgift. Hotellskatt eller turistskatt kan tilkomme på stedet ved pakkearrangementer, se punkt 10: ”Særskilte vilkår ved kjøp av pakkeprodukter som inkluderer hotell”.

2.4 Når vi har mottatt bestillingen din, sendes en bestillingsbekreftelse til angitt e-postadresse. Vi anbefaler at du jevnlig sjekker e-posten din, da all kommunikasjon fra Ticket Service i første omgang går til denne adressen.

2.5 På betalingstidspunktet debiteres du for de billetter i bestillingen din som allerede er bekreftet. I de tilfeller der bestillingen din inkluderer billetter på forespørsel, debiteres du for disse først når arrangementet bekreftes fra Ticket Service's leverandør, normalt innen 1—3 arbeidsdager. Debitert beløp på betalingstidspunktet består således kun av bekreftede arrangementer og tjenester på dette tidspunktet; billetter på forespørsel debiteres senere. Når samtlige billetter i bestillingen din er bekreftet og debitert, sendes vouchere/billetter til deg. Disse sendes i visse tilfeller i forskjellige forsendelser, avhengig av arrangement. Du kan derfor iblant motta dine vouchere/billetter både per e-post og post/DHL på oppgitt leveringsadresse. Hvis billettene sendes med post/DHL, vil Ticket Service informere deg når disse er på vei til deg. Kontakt Ticket Service hvis du ikke har fått billettene dine innen fem arbeidsdager med mindre annet er opplyst.

2.6 Når Ticket Service's egen kvote med billetter er utsolgt, gjøres en forespørsel til vår leverandør. Bestillingen er bindende. Betaling skjer omgående hvis billettene blir bekreftet fra leverandøren.

2.7 For øvrig henviser vi til de særskilte regler som framgår av vår nettside i produktbeskrivelsen for valgt arrangement.

 

Regler vedrørende bestilling av fotballbilletter

3.1 Særskilte regler gjelder for alle fotballkamper og varierer avhengig av kamp og liga. Disse framgår i produktbeskrivelsen på bestillingssiden, og det er svært viktig at bestilleren gjør seg kjent med reglene for valgt fotballkamp før bestilling. Ved kjøp av fotballbilletter via nettsiden aksepterer bestilleren samtidig Ticket Service's særskilte kjøpsvilkår for fotball.

3.2 Endringer i tid og dato forekommer og varierer avhengig av kamp og liga. Det er derfor bestillerens ansvar å kontrollere aktuelle kampdager/-tider som står på de respektive fotballags nettside. Ticket Service informerer ikke bestilleren hvis kampdag/-tid endres.

3.3 Siden Ticket Service selger billetter til å oppleve en fotballkamp og ikke en bestemt spiller på laget, refunderes ikke billettene hvis spilleren ikke spiller i kampen eller hvis vedkommende har byttet fotballklubb.

 

Utsendelse per post

4.1 Ticket Service fraskriver seg ansvaret for forsendelser som eventuelt forsvinner i Postens håndtering, da billettene ikke er forsikret. A-postforsendelser og bortkomne eller skadde billetter blir ikke refundert/erstattet. Vi anbefaler derfor å velge DHL som leveringsmåte, siden Ticket Service da er ansvarlig for forsendelsen og erstatter eventuelle billetter som forsvinner under sending.

 

Avlyste arrangementer

5.1 Ved avlyst musikal- og teaterforestilling full refusjon.

5.2 Ved innstilt pop-/rockekonsert gjelder billetten før den nye konsertdatoen.

5.3 I de tilfeller der en fotballkamp flyttes eller avlyses, gjelder forskjellige regler avhengig av kamp og liga samt hvilken ukedag kampen spilles. Ticket Service kontakter deg med informasjon om hva som gjelder for den kampen du har bestilt.

5.4 Øvrige produkter som er bestilt i samme ordre som avlyst(e) arrangement, refunderes ikke, med unntak av pakkearrangement, se punkt 10 – ”Særskilte vilkår ved kjøp av produkter som inkluderer hotell”.

5.5 Ticket Service refunderer ikke kostnader for hotellevering, telefonbestilling, endringsgebyr eller porto ved avlyst arrangement.

5.6 Siden Ticket Service selger billetter til å oppleve en forestilling og ikke en bestemt artist i ensemblet, refunderes ikke billettene hvis denne ikke medvirker i forestillingen.

 

Bestillerens og deltakerens ansvar

6.1 Bestilleren har ansvar for å gjøre seg kjent med bestillingsvilkårene før kjøpet.

6.2 Bestilleren har ansvar for å gjøre seg kjent med eventuelle regler og annen viktig informasjon som kan stå på informasjonssiden for arrangement/konserter. Bestilleren må være spesielt oppmerksom på eventuelle starttider som kan bli endret.

6.3 Bestilleren må sjekke e-post på sin oppgitte e-postadresse, da all korrespondanse skjer via e-post.

6.4 Bestilleren må selv kontrollere vouchere/billetter til bestilt arrangement så snart de er mottatt. Bemerk at disse i visse tilfeller kan sendes i forskjellige forsendelser avhengig av arrangement. Du kan derfor motta dine vouchere/billetter både per e-post og post/DHL. Det er ditt ansvar som kunde å kontrollere at du har mottatt samtlige vouchere og billetter før avreise. Eventuelle feil må umiddelbart meldes til Ticket Service.

6.5 Bestilleren må informere Ticket Service hvis man ikke har mottatt bestillingsbekreftelse som sendes per e-post innen 24 timer. Ticket Service informerer bestilleren via e-post når voucher/billetter sendes.

6.6 Bestilleren og deltakeren må opplyse Ticket Service om forhold som kan være avgjørende for å kunne delta i et arrangement. Dette kan være allergi, handikapp, sykdom eller annen tilstand som kan være av betydning. Er bestilleren usikker på om det er forhold som kan være av slik betydning, må Ticket Service kontaktes før bestillingen gjennomføres. Spesifikke ønsker skal formidles i forbindelse med bestilling, men kan ikke garanteres oppfylt/innfridd av Ticket Service. Har bestilleren ikke informert Ticket Service om disse, mister kunden som regel rett til eventuell reklamasjon.

6.7 Kunden plikter å kontrollere riktigheten av informasjon som navn, navn på deltakere, adresse, e-postadresse og telefonnummer, samt betalingsinformasjon som oppgis ved bestilling. Ved adresseendring, endring av e-postadresse eller telefonnummer skal Ticket Service informeres snarest mulig. Navn i bestillingen skal stemme overens med deltaker(e)s pass. Det er kundens eget ansvar å kontrollere at alle navn stemmer samt å sørge for å ha nødvendige reisedokumenter for arrangementets gjennomføring, f.eks. gyldig pass. Ufullstendige og/eller feil opplysninger kan medføre ekstra kostnader som den reisende selv blir ansvarlig for.

6.8 Deltakere må ta med utskrevet voucher (til bestilt arrangement) som er utsendt av Ticket Service. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med at deltakere mangler relevante dokumenter, bekostes av bestilleren. Den utskrevne voucheren er et verdibevis som må framvises på stedet, i visse tilfeller for utveksling med originalbilletter.

6.9 Bestilleren må opplyse Ticket Service om hvorvidt deltakerne har annen nasjonalitet en norsk, i de tilfeller der det på nettsiden framgår i beskrivelsen av arrangementet at deltakerens/deltakernes nasjonalitet må framgå.

6.10 Deltakere må følge de anvisninger som gis av lokale guider eller annen person som leverandøren av det/de bestilte arrangement samarbeider med. Deltakere forplikter seg til å følge de regler og henvisninger som gjelder lokalt på stedet for det bestilte arrangementet. Unnlater deltakerne å følge disse reglene/henvisningene, kan leverandøren eller dennes lokale representant heve avtalen. Ingen erstatning gis da av Ticket Service.

6.11 Deltakere må møte fram i god tid for utlevering av billetter og innfinne seg i god tid før arrangementets start. Deltakere som ikke benytter billettene sine, blir forsinket eller utsettes for hindringer som ligger utenfor Ticket Service's kontroll, får ikke erstatning/refusjon.

 

Feil og mangler

7.1 Eventuelle feil, mangler eller klager / krav om kompensasjon/tilbakebetaling skal framføres til Ticket Service’s leverandør på det aktuelle reisemålet/stedet gjennom det nødnummeret som står på voucheren. Blir problemet ikke løst på det aktuelle stedet, skal Ticket Service kontaktes snarest mulig, hverdager mellom kl. 9.00 og 16.00 på telefonnummer 815 52 010, for å kunne utbedre eventuelle feil og mangler.

7.2 Hvis deltakeren ikke kontakter Ticket Service eller dennes leverandør under oppholdet sitt om det oppståtte problemet, bortfaller som regel deltakerens rett til å reklamere.

7.3 Hvis den reisende på egen hånd bekoster en oppgradering av arrangementsbilletter eller kjøp av annet hotellrom / andre tjenester på stedet uten først å kontakte Ticket Service, vil Ticket Service ikke refundere disse utleggene. Transaksjonen anses da å være/gjelde en avtale direkte mellom deltakeren og hotellet/leverandøren på stedet.

7.4 Når det gjelder ovennevnte krav om kompensasjon og/eller tilbakebetaling, skal Ticket Service kontaktes snarest mulig og senest to måneder etter hjemkomst. Normal behandlingstid fra vi har mottatt en reklamasjon er ca. 30 dager.

 

Endringer/avbestillingsregler

8.1 Billetter kjøpt hos Ticket Service kan verken avbestilles eller ombestilles. Ved avbestilling foretatt av kunden gis ingen tilbakebetaling fra Ticket Service.

8.2 Overdragelse av arrangement til en annen person er mulig i enkelte tilfeller — mot et gebyr. Kontakt kundeservice for informasjon om hva som gjelder for akkurat ditt arrangement.

8.3 Ticket Service’s leverandører kan på kort varsel innstille et arrangement. Hvis det ikke er mulig å finne et erstatningsarrangement, foretas en tilbakebetaling.

8.4 Har du bestilt en pakkereise, skjer endringer og innstillinger i samsvar med pakkereiseloven, se punkt 10.

 

Den tekniske arrangørens ansvar

9.1 Ticket Service er dog ikke ansvarlig for mangler, endringer og avlysninger grunnet force majeure eller force majeure-liknende hendelser, det vil si hendelser som arrangøren ved avtalens inngåelse ikke har hatt mulighet til å forutse, unngå eller avverge (f.eks. avtalebrudd, streik, vanskelige værforhold, naturkatastrofer m.m.).

9.2 Har du bestilt en pakkereise, skjer endringer og innstillinger i samsvar med pakkereiseloven, se punkt 10.

 

Særskilte vilkår ved kjøp av produkter i kombinasjon med hotell

Ticket Service følger pakkereiseloven og anvender NHO Reiselivs vilkår for pakkereiser.

10.1 Alle pakkereiser er dekket av pakkereiseloven.

10.2 Ticket Service selger pakke bestående av fotballbilletter og hotell, samt billetter til norske arrangementer sammen med hotell. Flybilletter inngår ikke i Ticket Service’s pakke.

10.3 Ved avlyste pakkearrangementer (arrangementsbillett + hotell) refunderes hele totalbeløpet.

10.4 Transfer til og fra hotellet er ikke inkludert i Ticket Service's priser. Ticket Service tilbyr transferbilletter på visse destinasjoner, se Ticket Service nettside eller kontakt kundeservice for mer informasjon.

10.5 Turist- og hotellskatt kan tilkomme på stedet og bekostes på egen hånd, direkte til hotellet.

10.6 Deltakere som avviker fra eller endrer avtalen etter at pakken er påbegynt, plikter å informere Ticket Service om dette.

 

Øvrige vilkår

11.1 Ticket Service tar forbehold om eventuelle skrivefeil, tekniske feil og prisendringer som følge av endrede innkjøpsforhold.

11.2 Ticket Service's produktinformasjon er utarbeidet av våre leverandører. Den er publisert i god tro og oppdateres kontinuerlig. Vi tar ikke ansvar for produktbeskrivelser som er ukorrekte.

11.3 Samtlige bilder er kun ment som illustrasjoner og må ikke oppfattes som en garanti dersom ikke annet er opplyst.

11.4 Vi kan komme til å endre, oppdatere eller fjerne informasjon uten forvarsel. Ticket Service tar forbehold om eventuelle endringer, skrive- og bildefeil.

 

Diskresjon

12.1 Ticket Service verdsetter din tillit og respekterer din rett til personvern. I vår håndtering av dine personopplysninger følger vi reglene i dataloven og personopplysningsloven. Personopplysninger som oppgis i våre kundeundersøkelser formidles aldri videre til tredjepart uten ditt samtykke. Når du bestiller eller kjøper et produkt gjennom Ticket Service, vil vi gi våre leverandører den nødvendige informasjonen om deg som de trenger for å kunne gjennomføre bestillingen. Ved kjøp av produkter via Ticket Service benyttes bestillerens/deltakerens opplysninger kun til å ta imot og gjennomføre bestillingen, samt administrere og forberede Ticket Service's service.

12.2 Hvis du vil vite hvilke opplysninger vi har lagret om deg, er du velkommen til å kontakte vår Kundeservice.

12.3 All betalingsinformasjon sendes kryptert og lagres ikke.

 

Reisebyråagent — partnervilkår

13.1 Reisebyråagent som arbeider med Ticket Service, skal følge de ordinære bestillingsvilkår som gjelder for Ticket Service og påse at sluttkunden har all informasjon samt har godkjent de vilkår som er aktuelle for respektive bestilling. Bemerk at hvert produkt kan være underlagt særskilte regler som skal ivareta sikkerhet og service for sluttkunden.

13.2 Reisebyråagent videreformidler alltid reisedokumenter til sluttkunden. Ticket Service sender alle reisedokumenter samt faktura til det reisebyrået som har foretatt bestillingen.

13.3 På vouchere og reisedokumenter fins vakttelefonnummer til arrangør på reisemålet i tilfelle problemer skulle oppstå for kunden på reisen. Ved spørsmål som måtte oppstå før eller etter reisen, er det alltid reisebyrået som skal ha kontakt med Ticket Service.

13.4 Reklamasjoner skal formidles til Ticket Service i henhold til punkt 7.